«Powrót

Rajd samochodów historycznych Pekin-Paryż

Rajd samochodów historycznych Pekin-Paryż

Rajd samochodów historycznych Pekin-Paryż

Celnik stoi przy zabytkowym samochodzie
Ciąg zabytkowych samochodów
Ciąg zabytkowych samochodów
Przez przejście graniczne w Terespolu przejechali uczestnicy szóstego rajdu samochodów historycznych Pekin - Paryż. To największe i najbardziej prestiżowe tego typu wydarzenie na świecie.
Pełniący służbę na przejściu granicznym w Terespolu funkcjonariusze Służby Celnej i Straży Granicznej, ale też podróżni byli świadkami niecodziennego wydarzenia. Ponad 100 zabytkowych pojazdów przekroczyło w czwartek (07.07.) granicę na Bugu, aby stąd ruszyć dalej na południe do Rzeszowa. Celem miłośników czterech kółek nie jest jednak stolica Podkarpacia, ale Paryż.
Rajd rozpoczął się 12 czerwca w Pekinie pod Wielkim Murem Chińskim.  Stamtąd uczestnicy udali się w niesamowitą podróż przez stepy Mongolii, Rosję, Białoruś do Polski. Wyścig został podzielony na etapy z wyznaczonymi punktami kontroli czasu i kontroli przejazdu, gdzie uczestnicy mierzą się w tzw. próbach specjalnych.
W kategorii do 1941 r. wystartowały takie motoryzacyjne cacka, jak: La France Tourer Speedster z 1917 r., Bentley 4½ Tourer z 1926 r., AC 16/40 Weymann Sedan z 1928 r., American La France z 1915 r., Rolls Royce Phantom II, Buick Special Convertible i Studebaker Coupe. Z kolei w kategorii od 1941 r. wzwyż ścigają się m.in.: Bristol 403 z 1954 r., Morgan plus 4, Alfa Romeo Giulietta Tl, Hilman Hunter czy znany fanom Jamesa Bonda - Aston Martin DB.
Cały rajd będzie liczy 13,7 tys. km, które kierowcy pokonają w 35 dni. Przekroczenie mety w Paryżu zaplanowane jest na 17 lipca. Pierwszy rajd Pekin Paryż odbył się w 1907 r.
«Powrót