Lp. | Nazwa usługi | Definicja usługi |
1 | Cyfrowa Granica | Sprawna obsługa klienta na przejściach granicznych |
2 | Pojedyncze okno w obrocie towarowym z zagranicą | Usługa polegająca na zapewnieniu mechanizmów wymiany i wielokrotnego wykorzystania danych pomiędzy Służbą Celną, a partnerami oraz klientami, wraz z koordynacją wspólnych kontroli w celu przyspieszenia obsługi klienta |
3 | Sprawna e-odprawa zgodnie z Unijnym Kodeksem Celnym | Usługa umożliwiająca klientowi realizację odprawy celnej zgodnie z nowymi zasadami wynikającymi |
4 | Rozliczanie procedur specjalnych | Usługa umożliwiająca klientowi elektroniczne złożenie rozliczenia procedury specjalnej oraz zapewniająca organom celnym zarządzanie rozliczaniem procedur specjalnych z wykorzystaniem mechanizmów automatycznych i elektronicznej wymiany danych |
5 | e-Decyzje | Usługa umożliwiająca klientowi wnioskowanie |
6 | e-Banderole | Usługa polegająca na elektronicznej obsłudze klienta w zakresie procesów nabywania i rozliczania znaków akcyzy |
7 | e-Przemieszczanie | Usługa umożliwiająca klientowi przemieszczanie wyrobów podlegających akcyzie z wykorzystaniem elektronicznych dokumentów |
8 | e-Wsparcie procesów rejestracji samochodów osobowych | Usługa umożliwiająca klientowi rejestrację samochodów osobowych w oparciu o elektroniczne potwierdzenie wypełnienia obowiązku w zakresie podatku akcyzowego |
9 | e-Dokumenty | Usługa umożliwiająca klientowi elektroniczne dostarczanie dokumentów, które będą wykorzystane w procesie odprawy celnej |
10 | e-Płatności | Usługa umożliwiająca klientowi uregulowanie należności pobieranych przez Służbę Celną w formie płatności elektronicznych on-line w czasie rzeczywistym |
11 | e-Baza wiedzy | Usługa umożliwiająca klientowi dostęp do aktualnej i kompleksowej bazy wiedzy wykorzystującej nowoczesne narzędzia prezentacji i wyszukiwania informacji |
PROGRAM „PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH SŁUŻBY CELNEJ” (PUESC)
PROGRAM „PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH SŁUŻBY CELNEJ” (PUESC)
PROGRAM „PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH SŁUŻBY CELNEJ” (PUESC)
Program PUESC został powołany do życia przez kierownictwo Służby Celnej w 2015 roku i po opracowaniu stosownej dokumentacji i złożeniu wniosku, w tym samym roku otrzymał pozytywną ocenę Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC). Uzyskał dofinansowanie ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC).
Założeniem Programu PUESC jest pogłębienie podejścia usługowego w stosunku do klientów Służby Celnej. Określa także poziom dojrzałości kluczowych usług świadczonych na rzecz grup branżowych i indywidualnych klientów.
W ramach Programu PUESC przewidziano dostarczenie i uruchomienie następujących usług:
Usługi udostępnione w ramach Programu PUESC umożliwiają klientom SC załatwienie spraw zdalnie, niezależnie od miejsca pobytu i rodzaju prowadzonej działalności. Zapewnienie obywatelom i przedsiębiorcom szybkiego i wygodnego dostępu do usług SC pozwala elastycznie dysponować czasem i wygodniej prowadzić działalność gospodarczą.
Założeniem Programu PUESC jest podniesienie efektywności Służby Celnej i zapewnienie jej klientom obsługi na miarę XXI wieku, czyli w pełni cyfrowo.
Planowane koszty realizacji Programu wynoszą 158 858 424,00 zł, w tym kwota dofinansowania – 157 133 424,00 zł.
Zgodnie z brzmieniem porozumienia o dofinansowanie, Program ma być zrealizowany do listopada 2018 r.
|
![]() Informacje o publikacji dokumentu
|